Friday, July 30, 2010

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between science and spirituality '- Interview by Andrea Boni ideeforza.com (Part One).

Modern physics from 900 onwards, has reached the same conclusions as the ancient Vedic Rishis of about 5000 years ago. That is, the reality is nothing but the specter of a vibrant mosaic and illusory (Maya) appunto. Secondo lei com'è stato possibile giungere ad una realizzazione così profonda della comprensione della realtà ascoltando soltanto la voce dell'interiorità? Andrea Boni: La voce dell'interiorità dice molto di più di quanto può dire la mera conoscenza ottenuta attraverso i sensi. Questo è uno dei primi insegnamenti dei Rishi Vedici, secondo cui la retta conoscenza (pramana) può essere ottenuta in tre modi distinti: attraverso la percezione sensoriale (pratyaksha), attraverso la deduzione (anumana) e attraverso una realizzazione interiore ottenuta sperimentando livelli di consapevolezza che vanno oltre il piano fenomenico (shabda Brahman). Sebbene tutti e tre corretti, solo l'ultimo permette l'ottenimento di una conoscenza vera, priva di errori. Ciò ha naturalmente a che fare con il livello di coscienza di colui che sperimenta. Il Centro Studi Bhaktivedanta (www.c-s-b.org), da anni opera proprio con l'obiettivo di far comprendere al vasto pubblico dell'Occidente questi importantissimi insegnamenti, i cui principi sono quanto mai attuali ed estremamente utili per potersi orientale in questa società.
Ervin Laszlo, un famoso scienziato dell'est europeo (presidente del club di Budapest e più volte candidato al Nobel - tra l'altro residente in toscana -) sostiene che l'universo è collegato e tutto è in relazione continua tra le parti. Riscopre e prende in prestito dalla cosmologia Indù the Akash, an invisible field that pervades everything, the birthplace of all things. It may help to clarify what it is?
Andrea Boni: I can answer that question literally quoting a conversation I had with Marco Ferrini, Founder and President of Centro Studi Bhaktivedanta, with whom I had the opportunity to confront on this issue. For those interested to pursue this topic may consult the text: Consciousness and the Origin of the Universe Marco Ferrini, published by the Centro Studi Bhaktivedanta. The term Akasha used by Ervin Laszlo, The vacuum quantum-mechanical postulate Dr. Corbucci in his theory of subatomic particles, we can, in large part, from the requirements of the "ether" is also postulated by the famous scholar Marco Todeschini and akasha element introduced centuries ago by the Samkhya philosophy. The akasha element described by the ancient Samkhya philosophy, probably the oldest of humankind, is variably translated into modern European languages \u200b\u200bwith the words 'space' and 'empty'. Due to the nature of quantum mechanical vacuum we could use the same definition for the term akasha philosophy of Samkhya, which indicates a container (made of prakriti, matter, albeit subtle, as one of pancabhuta), precisely the "empty" having the potential availability-up to show everything that becomes a phenomenon (ether fact, according to Samkhya, derive all other bhuta, or air, fire, water and earth). The akasha element, along with all other elements, are in fact parampurusha of energy, the Being that is situated ontologically beyond matter, space and time. See in this regard Bhagavad Gita VII.4:

"Earth, water, fire, air, ether, mind, intelligence and false ego
- these eight distinct elements from Me, My
are the material energy."


When you experience the phenomena according to the Samkhya? When the void o nello spazio si situa l’osservatore, il purusha. Qui varrebbe la pena di citare la famosa teoria, poi dimostrata ed accettata dalla scienza, del Principio di Indeterminazione di Heisenberg del 1928, secondo il quale un fenomeno non si può precisamente determinare in quanto l’osservatore - osservandolo - lo modifica; da qui appunto l'enunciazione del ‘Principio di Indeterminazione’. Similmente, nella filosofia e psicologia Samkhya si evidenza che quando il purusha - con la sua coscienza e capacità di osservazione - penetra nella prakriti o dimensione empirica, il primo impatto che questi ha è con lo spazio ed è nello spazio - nell'interazione con la coscienza - che si manifesta la materia con la sua specifica forma empirica, defined in modern terms such as mass, just like the concept of the vacuum quantum-mechanical postulate Dr. Corbucci or from the 'ether' of Todeschini. The purusha is charged with mass, then shows the material body, as a result of impact with akasha (space vacuum). That the mass originates from this empty space in the interaction with the observer's consciousness is also postulates that the modern physics, in fact, that the energy waves are turned into subatomic particles must be the impact of the observer. Remain so if they are not observed and the particles become, therefore, are charged with mass, when they are observed. With the language of modern physics, Dr. Corbucci explains that they draw mass from vacuum quantum-mechanical, in the Samkhya philosophy states that the purusha is coated with (mass) in its impact with prakriti in the form of Akash, and is this impact that creates the time. It had influence only on the ground but not on the purusha. The purusha is not eternal because it lasts so much in time, but because it has nothing to do with it. Nor have the space: the purusha is called pure consciousness (cit), at-a-time and space. See this purpose Bhagavad Gita II.12:

"Never was there a time when there were no
I, you and all these kings, and in the future none of us ever will cease to exist."

According to the Sankhya philosophy, prakriti is when the state does not manifest (a-vyakta) gunas, or structuring their energy, they are like opposing forces that cancel each other producing a stasis. However, when the consciousness (purusha) observes the prakriti, these forces are activated, generating the phenomena and materials remain in motion until it produces the state of Kaivalya or liberation of purusha from prakriti as described in the Yoga-sutras of Patanjali . Kaivalya is the process by which the purusha is freed from the mass that has developed to go back to being pure purusha, pure pure Brahman or atman.

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